Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Τελετή βράβευσης των καινοτόμων ιδεών του δημιουργικού κλάδου από το ευρωπαϊκό έργο Interreg Creative@Hubs

Δημοσιεύτηκε: Παρ, 02/10/2023 - 08:37
Creative@Hubs

Η απονομή των βραβείων του διασυνοριακού διαγωνισμού ανοικτής καινοτομίας του έργου Interreg Creative@Hubs, πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή, 3 Φεβρουαρίου 2023 στην αίθουσα του Περιφερειακού Συμβουλίου της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.

Την εκδήλωση συντόνισε, εκ μέρους του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, ο κ. Ανδρέας Τσιλίρας, πολιτιστικός διαχειριστής, ενώ ο κ. Τάκης Λυμπερέας, project manager του έργου αναφέρθηκε στους γενικούς στόχους του Creative@Hubs το οποίο ολοκληρώνεται εντός του έτους 2023. Ο κ. Τριαντάφυλλος Τατούλης, εκπρόσωπος των 3 εμπορικών Επιμελητηρίων (Αιτωλοακαρνανίας, Αχαΐας και Ηλείας) αναφέρθηκε ειδικότερα στη διαδικασία υλοποίησης του διασυνοριακού διαγωνισμού ανοικτής καινοτομίας μέσω της πλατφόρμας ανοικτής καινοτομίας του ΠΤΑ/ΠΔΕ (www.pde-oip.gr/en).

Παρουσίασε επίσης και τα βραβεία, τα οποία περιλαμβάνουν συνοπτικά την οργάνωση και υλοποίηση ενός προγράμματος καθοδήγησης (Mentoring Programme) τουλάχιστον 20 ωρών, την ανάπτυξη υλικού δημοσιότητας (εταιρική ταυτότητα, λογότυπο, εταιρικό βίντεο) και τη συμμετοχή των βραβευμένων σε έκθεση ή εκδήλωση του δημιουργικού τομέα σε μια από τις περιφέρειες που συμμετέχουν στο έργο.

Τα βραβεία που απονεμήθηκαν ανά κλάδο είναι τα εξής:

Αγροδιατροφικός τομέας

Α' βραβείο: Παντελής Μυλωνάς

Β' βραβείο: Σπύρος Λαζαρόπουλος

Γ' βραβείο: Natalie La Torre

Χειροτεχνία / Εικαστικές - καλλιτεχνικές δημιουργίες / Παραστατικές τέχνες

Α' βραβείο: Giuseppe Rinelli

Πολιτιστικός Τουρισμός / Πολιτιστική Κληρονομιά

Α' βραβείο: Παρασκευάς Λαλιώτης

Β' βραβείο: Riverview Project ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ.

Γ' βραβείο: TRACES ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ.

 

Τα αποτελέσματα είναι επίσης αναρτημένα στην πλατφόρμα του έργου: https://creativehubs.cti.gr/home.

 

Ο Αντιπεριφερειάρχης Επιχειρηματικότητας, Έρευνας και Καινοτομίας κ. Φωκίων Ζαΐμης αφού συνεχάρη όλους τους συμμετέχοντες στο διαγωνισμό, τόνισε την ανάγκη ανάδειξης παρόμοιων επιχειρηματικών ιδεών του δημιουργικού κλάδου στην ΠΔΕ μεταξύ άλλων. Ο Αντιπεριφερειάρχης πραγματοποίησε την απονομή των βραβείων της θεματικής ενότητας του Πολιτιστικού Τουρισμού / Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Ο Διευθυντής του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας κ. Χρήστος Τζομάκας, απένειμε τα βραβεία της θεματικής ενότητας του Αγροδιατροφικού Τομέα, ενώ δύο ακόμα βραβεία, ανάμεσά τους και το πρώτο βραβείο της θεματικής ενότητας Χειροτεχνία / Εικαστικές - καλλιτεχνικές δημιουργίες / Παραστατικές τέχνες, θα αποσταλεί στην Ιταλία.

Ο κάθε ένας από τους βραβευθέντες, είχε την ευκαιρία να παρουσιάσει στους συμμετέχοντες την επιχειρηματική του καινοτόμα ιδέα, ενώ η εκδήλωση μεταδόθηκε και διαδικτυακά με δυνατότητα διερμηνείας από και προς τα αγγλικά, για τους συμμετέχοντες από τη γειτονική Ιταλία.

Στο έργο Creative@Hubs – Interreg V-A Greece-Italy 2014-2020 συμμετέχουν τέσσερις εταίροι: Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας – Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης (επικεφαλής), Περιφέρεια Ηπείρου, Περιφέρεια Ιονίων Νήσων και Περιφέρεια Απουλίας. Στο πλαίσιο προγραμματικής σύμβασης με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, συμμετέχουν επίσης: το ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ», τα τρία Εμπορικά Επιμελητήρια της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας (Αιτωλοακαρνανίας, Αχαΐας, Ηλείας) και το Ινστιτούτο Περιφερειακής Ανάπτυξης - Πάντειο Πανεπιστήμιο.

Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφτείτε την ιστοσελίδα του έργου: https://greece-italy.eu/rlb-funded-projects/creativehubs/

 

Αναλυτικά το δελτίο τύπου: /sites/default/files/2023-02/CREATIVE%40HUBS_PR_GR%20awards%206.2.23.docx

 

Creative@Hubs

Ανακοίνωση Αποτελεσμάτων του Διασυνοριακού Ανοιχτού Διαγωνισμού Καινοτομίας στο πλαίσιο δράσεων του έργου Interreg Creative@Hubs

Δημοσιεύτηκε: Πέμ, 01/26/2023 - 12:35
Creative@Hubs

Ανακοινώνουμε τα Βραβεία του Διασυνοριακού Ανοιχτού Διαγωνισμού Καινοτομίας στο πλαίσιο δράσεων του έργου Interreg Creative@Hubs

Δημιουργοί, καλλιτέχνες, οργανισμοί και εταιρείες στον τομέα της Πολιτιστικής και Δημιουργικής Βιομηχανίας (ΚΠΔ) είχαν την ευκαιρία, από τις 22 Νοεμβρίου έως τις 20 Δεκεμβρίου 2022, να υποβάλουν τις καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες τους στην πλατφόρμα ανοικτής καινοτομίας του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας (ΠΤΑ/ΠΔΕ) (www.pde-oip.gr/en) συμμετέχοντας στο Διαγωνισμό.

Οι προτάσεις που βραβεύτηκαν αναφέρονται παρακάτω:

1. Αγροδιατροφικός τομέας

1ο βραβείο: Παντελής Μυλωνάς

2ο βραβείο: Σπύρος Λαζαρόπουλος

3ο βραβείο: Natalie La Torre

2. Χειροτεχνίες / Εικαστικές-Καλλιτεχνικές δημιουργίες / Παραστατικές Τέχνες (Θέατρο, Χορός, Μουσική κ.λπ.)

1ο βραβείο: Giuseppe Rinelli

3. Πολιτιστικός Τουρισμός / Πολιτιστική Κληρονομιά

1ο βραβείο: Πάρης Λαλιώτης

2ο βραβείο: Κωνσταντίνος Ραγιάς

3ο βραβείο: Traces ΚΟΙΝΣΕΠ

 

Η απονομή των βραβείων θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου 2023 (11:00-13:00) στις εγκαταστάσεις της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας - Αίθουσα Περιφερειακού Συμβουλίου, ισόγειο (Ν.Ε.Ο. Πατρών-Αθηνών 32 & Αμερικής, Πάτρα).

Η τελετή θα μεταδοθεί με live streaming μέσω της ακόλουθης σελίδας zoom: https://bit.ly/creativehubs_results

Creative@Hubs

Λήξη προθεσμίας του Διασυνοριακού Διαγωνισμού Ανοικτής Καινοτομίας, του έργου Interreg Creative@Hubs

Δημοσιεύτηκε: Τετ, 12/21/2022 - 11:30

Ανακοινώνουμε τη λήξη της προθεσμίας του Διασυνοριακού Διαγωνισμού Ανοικτής Καινοτομίας, έπειτα και από τη διπλή παράταση που δόθηκε μέχρι και χθες, 20.12.22.

Ευχαριστούμε πολύ για τη συμμετοχή σας και σύντομα η εντεταλμένη επιτροπή θα αξιολογήσει τις προτάσεις.

Παράταση προθεσμίας λήξης του Διασυνοριακού Διαγωνισμού Ανοικτής Καινοτομίας

Δημοσιεύτηκε: Δευ, 12/19/2022 - 14:57

Ανακοινώνουμε την παράταση προθεσμίας λήξης του Διασυνοριακού Διαγωνισμού Ανοικτής Καινοτομίας λόγω τεχνικών προβλημάτων της πλατφόρμας. 

Νέα ημερομηνία: 20 Δεκεμβρίου 2022 και ώρα 23:59.

A sensor network for the agricultural water management system including services detector flame , temperature and humidity

Δημιουργήθηκε Σάβ, 12/17/2022 - 20:16 από ΣΠΥΡΟΣ ΛΑΖΑΡΟΠΟΥΛΟΣ
Aκολουθείται από 0 μέλη
Our idea is a project of the robotics group of the first experimental primary school of Pyrgos. Targeted to the agricultural productive countryside , aimed to create additional opportunities for the exploitation of our important local products, such as the oil, wine and honey, both for small and medium-sized enterprises, as well as for the family nature of agricultural holdings.

Ποια είναι η κύρια καινοτομία της ιδέας σας;
A low-cost wireless sensor network for the agricultural water management system which can increase the capacity for monitoring and managing water . Moreover the sensor can be a high accuracy Temperature and Humidity sensor . Besides can be a flame detector module used to detect fire in a large area . It can analog and digital outputs .

Ποιες είναι οι κύριες προκλήσεις και τα εμπόδια στην υλοποίηση της ιδέας;
- To bring the agricultural business community in a contact with the best practices and methods in the agro food sector (mainly oil , wine, beekeeping, etc.) - The training of businesses and their familiarization with applied research and innovation . - The protection of agri-food products from natural disasters -To encourage the family agricultural holdings to the needs and demands of the new market and innovation since they are still attached to the traditional ways .

Έχετε ήδη προβεί σε ενέργειες για την υλοποίηση (συμπεριλαμβανομένων διακρίσεων/βραβείων ή χρηματοδότησης);
For this project, we have already declared participation in several competitions aiming of distinction, however, we have made contacts with institutions of our city for the possibility of inclusion in a granted program.

Ποιος θα είναι ο αντίκτυπος της ιδέας σας για την τοπική/περιφερειακή κοινωνία;
The ultimate goal during the implementation of this project is to develop synergies to promote as much as possible the commercial future of our local products and also to bring our business world into contact with all the necessary and innovative support tools .

CV

Hub Reference
Pyrgos

Έγγραφο επαλήθευσης (τόπος αναφοράς ή δραστηριότητα)

Dark tourism με πρωτοπορο την Αιτωλοακαρνανία

Δημιουργήθηκε Τετ, 12/14/2022 - 21:08 από TRACES KOINSEP
Aκολουθείται από 1 μέλη
To dark tourism προκειται για τουρισμό που ανήκει στην κατηγορία του τουρισμού ειδικού ενδιαφέροντος, και ο οποίος φαίνεται να αναπτύσσεται συνεχώς, με τα αντίστοιχα μνημεία και τους χώρους να δέχονται ολοένα και μεγαλύτερο αριθμό επισκεπτών κάθε χρόνο. Γενικότερα μέρη σκοτεινού τουρισμού είναι τόποι μαζικών θανατώσεων ή δολοφονιών, μαυσωλεία, νεκροταφεία, φυλακές, κάστρα κ.α. Ο σκοτεινός τουρισμός τα τελευταία χρόνια αποτελεί μία εξαιρετικά δημοφιλή μορφή εναλλακτικού τουρισμού, γεγονός πλήρως ανεκμεταλλευτο στον ελλαδικό πληθυσμό . Η Traces θα δημιουργήσει μία ενημερωμένη ιστοσελίδα με στοιχεία για τον σκοτεινό τουρισμό στην Ελλάδα, καλύπτοντας ένα κενό στην αγορά. Θα προβάλλει και τουριστικές επιχειρήσεις για κάθε προτεινόμενο προορισμό και θα έχει διαφημιστικά έσοδα από αυτή τη δραστηριότητα. Παράλληλα θα κινηθεί ώστε το branding της Αιτωλ/νίας να συνδεθεί με τον σκοτεινό τουρισμό. Το branding ενός τόπου είναι δύσκολο να εδραιωθεί εφόσον ένας τόπος μπορεί να προσεγγισθεί από διαφορετικές πλευρές. Η Traces θα προσεγγίσει την Αιτωλ/νία μέσα από τη διάσταση του σκοτεινού τουρισμού, που δεν έχει αναδειχθεί καθόλου μέχρι σήμερα. Έτσι, θα επιλέξει συγκεκριμένα σημεία της Αιτωλ/νίας και θα τα "συστήσει" στο κοινό του σκοτεινού τουρισμού ως ολοκληρωμένες τουριστικές προτάσεις. Ενδεικτικά: Μεσολόγγι-πολιορκία και Έξοδος (κυρίως για Βρετανούς τουρίστες λόγω του θανάτου του Λόρδου Βύρωνα), Αγρίνιο - Καλύβια - εκτέλεση Ελλήνων από Γερμανούς, Ναυμαχία Ναυπάκτου -καταστροφή οθωμανικού στόλου, αιχμαλωσία και θάνατος 30.000 οθωμανών, Θέρμο-πυρπόληση και καταστροφή από τους Γερμανούς κτλ. Το τουριστικό προϊόν θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων εξειδικευμένες ξεναγήσεις, βιωματικά εργαστήρια, εκπαιδευτικές δράσεις, θεατρικά δρώμενα, ολοκληρωμένες προτεινόμενες διαδρομές, κλπ

Ποια είναι η κύρια καινοτομία της ιδέας σας;
Η ιδέα της σύνδεσης του Νομού Αιτωλ/νίας με τον σκοτεινό τουρισμό δεν έχει εφαρμοστεί μέχρι σήμερα σε κανένα επίπεδο. Είναι κάτι νέο, που κανείς δεν το έχει επιχειρήσει προς το παρόν, και θα συμβάλλει στην αλλαγή του τουριστικού προϊόντος που προσφέρει ο Νομός Αιτωλ/νίας. Ο Νομός Αιτωλ/νίας δεν είναι ψηλά στις προτιμήσεις των Ελλήνων και ξένων τουριστών, γιατί δεν αποτέλεσε ποτέ αντικείμενο στοχευμένης τουριστικής μελέτης, η οποία θα προέβαλλε τα δυνατά του σημεία, που τον διαφοροποιούν από τα υπόλοιπα μέρη της Ελλάδας. Ο σκοτεινός τουρισμός θα ρίξει φως σε μέρη του Νομού που δεν έχουν ακόμα αξιοποιηθεί τουριστικά.

Ποιες είναι οι κύριες προκλήσεις και τα εμπόδια στην υλοποίηση της ιδέας;
Η αποτελεσματική διασύνδεση με πολλές πλατφόρμες και πρωτοβουλίες σκοτεινού τουρισμού διεθνώς. Ο σχεδιασμός δράσεων που θα εμπλουτίσουν το περιεχόμενο των τουριστικών μας προτάσεων και θα αναδεικνύουν τις δυνατότητες εφαρμογής του σκοτεινού τουρισμού στον Νομό Αιτωλ/νίας. Εμπόδιο: η άγνοια περί των δυνατοτήτων του σκοτεινού τουρισμού, η πιθανή καχυποψία των ντόπιων φορέων.

Έχετε ήδη προβεί σε ενέργειες για την υλοποίηση (συμπεριλαμβανομένων διακρίσεων/βραβείων ή χρηματοδότησης);
Η Κοινσεπ Traces έχει λάβει μέρος σε διάφορες τουριστικές εκθέσεις, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Στο πλαίσιο αυτών των διοργανώσεων μέλη της έχουν κάνει σχετικές ενέργειες (πχ. ενημέρωση παραγόντων του τουρισμού με στόχο ο Νομός Αιτωλ/νίας να ενταχθεί σε μεγαλύτερα δίκτυα που σχετίζονται με τον σκοτεινό τουρισμό). Ωστόσο η περίοδος της πανδημίας «πάγωσε» τις όποιες επόμενες κινήσεις.

Ποιος θα είναι ο αντίκτυπος της ιδέας σας για την τοπική/περιφερειακή κοινωνία;
Η κοινωνία του Νομού Αιτωλ/νίας παραμένει στο περιθώριο του θετικού αποτυπώματος που αφήνει η τουριστική κίνηση στην πλειοψηφία των νομών της Ελλάδας. Έτσι, εφόσον η ένταξη του Νομού Αιτωλ/νίας στο δίκτυο των περιοχών που προτείνονται ως προορισμοί σκοτεινού τουρισμού επιτύχει, ο Νομός θα καταφέρει να διεκδικήσει ένα μερίδιο τουριστών που μέχρι σήμερα δεν τον γνώριζε καν και δεν τον είχε επισκεφθεί ποτέ. Ο Νομός Αιτωλ/νίας θα μεταβάλλει, επομένως, το τουριστικό προφίλ του, μετακινούμενος από τον συμβατικό τουρισμό (στον οποίο έχει να ανταγωνιστεί τα ελληνικά μεγαθήρια, δηλαδή τα νησιά του Ιονίου- στη «γειτονιά» του-, τα νησιά των Κυκλάδων, τη Χαλκιδική, την Κρήτη) προς τον ειδικό, θεματικό τουρισμό. Η εξειδίκευση αυτή μόνο οφέλη θα επιφέρει στην τοπική τουριστική κίνηση, επομένως και στην τοπική κοινωνία.



Hub Reference
Agrinio

Έγγραφο επαλήθευσης (τόπος αναφοράς ή δραστηριότητα)

The victory in the battle of Lepanto

Δημιουργήθηκε Τετ, 12/14/2022 - 20:01 από IVETTE MARGARITA Valle Konstantopoulou
Aκολουθείται από 0 μέλη
Italy and Greece have common aspects in its culture and history that could be “connected” through a “theme route” that “touches” the Ionian Islands and Western Greece. The historic naval battle of Lepanto that occurred in 1531, takes its name after the place where the Turks were based and commemorative celebrations have been held mainly in Nafpaktos for the past few years. In the Ionian Islands, we have Corfu and Kefalonia that served as station points for the members of the Holy League that defeated the Ottomans. Zakinthos has a burial place for the remains of people who took part in the battle. Patras also plays a role in the aftermath. After the recent establishment of the 7th of October, -the date of the battle of Lepanto-, as a feast of local interest in the Ionian Islands, combined efforts could be made to commemorate such an event (P.D. 44/2022. FEK 108/A/6.6.2022). In an effort to take advantage of the concept of hubs, different activities could be planned at the various local levels. Italy makes worth following celebrations in the month of August in Mesina (where the boats met before heading for Greece), and in other places. Spain also does. Those celebrations help local economies. Some form of relay connecting events taking place in Corfu, then in Kefalonia, Nafpaktos, Patras, and other intermediate locations, identified under a similar logo, art work, boat rides, gastronomy, music, folklor, could help create an annual event to unite the region. A new touristic route could be created as a result of this proposal: “The victory in the battle of Lepanto”.

Ποια είναι η κύρια καινοτομία της ιδέας σας;
It creates opportunities for local people to organize cultural events. It creates consciousness and awareness about the importance of learning our history, getting to know and giving value to historic events that have brought even nations together for a common purpose. I would dare to say, that even a potential “pilgrimage place” may result for religious tourism since for the battle of Lepanto a holy league was created under the rule of Pope Pious V. Greeks participated on both sides and it marked an occasion of unity between eastern and western Christians.

Ποιες είναι οι κύριες προκλήσεις και τα εμπόδια στην υλοποίηση της ιδέας;
It might be challenging to make the idea interesting for a varied population, for public officials. The creation of the appropriate communication network that is fundamental in order to secure funds for implementation. On the one hand, there are people who could be interested in participating in this type of events, but there should be a receptivity from the local level to produce banners, flyers and even an exhibit on the subject. Last year the Byzantine Museum in Athens made a temporary exhibit on the theme, because it was the 450th anniversary of the battle of Lepanto.

Έχετε ήδη προβεί σε ενέργειες για την υλοποίηση (συμπεριλαμβανομένων διακρίσεων/βραβείων ή χρηματοδότησης);
In 2021, a proposal to the Catholic Archdiocese of Athens to commemorate the anniversary of Lepanto, led to the creation of a program of cultural activities (concerts, talks), as well as memorials that were organized by the Pastoral Committee. My proposal was a result of my personal academic interest and as a part of my research to understand the relations between Catholics and Orthodox. Since Spain played an important role in the battle of Lepanto, a group of “pilgrims” traveled from Seville to participate in the celebrations that were organized in Patras that included a visit to a close location to where the battle took place. The group of pilgrims belongs to a larger organization that has other possible visitors that would want to come and visit to honor the memory of such an event. I received a commemorative plaque as a recognition for my participation on the organization of the commemorative program. Hotels, restaurants, transportation providers benefited. I covered my own expenses for travel and accommodation and would like to create a project that could help my participation sustainable for future events. I also helped organize and participated in a three-day international conference held via youtube for a Spanish-speaking audience distributed in many countries and it had a good reception. About one-year promotion preceded. I also made an amateur video during the past summer taking a boat ride in the Ionian sea and documenting the actual location where the battle of Lepanto took place. During my research I found out that the feast of our lady of the rosary was established in the Catholic Church as a result of the victory of Lepanto and it is celebrated every 7th of October. 2023 will mark the 450th anniversary of the establishment of such a feast. Since the rosary is a prayer that is made daily by millions of Christians, this fact is of interest to devoted people. The gifts that pope Francis handed in to people during his visit to Greece in 2021 were actually rosary beads. I personally promote the prayer of the rosary among friends and family abroad and am certain that some of them would like to come and visit. I find in this a motivation to envision the organization of commemorative events linking different locations that would benefit the locals of the region.

Ποιος θα είναι ο αντίκτυπος της ιδέας σας για την τοπική/περιφερειακή κοινωνία;
Collaborative projects are rewarding experiences, as I can recall from my participation in an INNOREF project a few years ago, that also became a best practice (“Reconversion of rural villages as an opportunity for economic development”). The creation of an event that will connect different regions may enhance the economy from the activities associated to tourism and cultural heritage.



Hub Reference
Pyrgos

Έγγραφο επαλήθευσης (τόπος αναφοράς ή δραστηριότητα)

Αξιοποίηση του Καπνικού Σταθμού για τη δημιουργία Πασχαλινού Χωριού στο Αγρίνιο

Δημιουργήθηκε Δευ, 12/12/2022 - 13:22 από drw kinhsh politwn
Aκολουθείται από 0 μέλη
Η ΔΡΩ, διαβλέποντας τις δυνατότητες ανάπτυξης ενός πλαισίου-τουριστικού προϊόντος με θεματικό άξονα το Πάσχα στο Αγρίνιο προτείνει τα εξής: Αξιοποίηση του Καπνικού Σταθμού για τη δημιουργία Πασχαλινού Χωριού στο Αγρίνιο. Τα κτίρια του Καπνικού Σταθμού είναι ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής, έχουν αρκετή έκταση για να στεγάσουν πολλές και ποικίλες δραστηριότητες, βρίσκονται στην είσοδο της πόλης, άρα η όποια χρήση τους δεν θα επιβαρύνει την κυκλοφορία στο κέντρο της πόλης, ενώ θα διευκολύνουν την πρόσβαση επισκεπτών από άλλες περιοχές. Επιπλέον βρίσκονται και σε σημείο με σχετική άνεση για πάρκινγκ των επισκεπτών. Ο περιβάλλων χώρος επίσης έχει πολλές δυνατότητες και ενθαρρύνει τις υπαίθριες δράσεις, πολύ συμβατές με την εποχή της άνοιξης. Προτεινόμενες θεαματικές Πασχαλινού Χωριού: -Εργοστάσιο σοκολάτας -Εργαστήριο δημιουργίας λαμπάδας -Ανθοκομική έκθεση -Παραμυθόσπιτο για παραμύθια της άνοιξης και του Πάσχα -Έκθεση παιδικού βιβλίου -Καρουζέλ -Meet Market: Έκθεση έργων καλλιτεχνών της περιοχής (κοσμημάτων, ξύλινων κατασκευών, έργων τέχνης κ.λπ.). Η έκθεση αυτή, κατά τα πρότυπα της αντίστοιχης στην Αθήνα, μπορεί να λειτουργεί συστηματικά (π.χ. μία φορά τον μήνα), ώστε να αξιοποιείται καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς ο Καπνικός Σταθμός. -Συναυλίες -Σεμινάριο βυζαντινής μουσικής -Εστιατόριο-καφέ -Μόνιμη έκθεση για τον Καπνό στο Αγρίνιο (σε ένα από τα κτίρια του Καπνικού Σταθμού, για την ανάδειξη της καπνικής ιστορίας της περιοχής και τη σύνδεση της ιστορίας και της χρήσης του κτιρίου με το παρελθόν και το παρόν της πόλης). Η έκθεση μπορεί να λειτουργεί σε μόνιμη βάση, ώστε να αξιοποιείται καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς ο Καπνικός Σταθμός.

Ποια είναι η κύρια καινοτομία της ιδέας σας;
Η συγκεκριμένη δράση μπορεί να αποτελέσει σημείο αναφοράς για το Αγρίνιο καθώς καιι πόλος έλξης τουριστών από άλλες περιοχές. Ωστόσο, πέραν ατομικών δράσεων και περιστασιακών εκδηλώσεων δεν έχει άλλο σημείο αναφοράς με σχετική διάρκεια. Το Πάσχα στο Αγρίνιο είναι η εποχή του χρόνου κατά την οποία η πόλη είναι πιο ζωντανή από ποτέ. Η φύση της περιοχής, ο –κατά κανόνα- υπέροχος καιρός, τα τοπικά πασχαλινά έθιμα κάνουν την πόλη ιδιαίτερα ελκυστική, σε σημείο που η πληρότητα σε ξενοδοχεία και η κίνηση σε καφέ και εστιατόρια να αγγίζει ρεκόρ, τα οποία ‘σπάνε’ από χρονιά σε χρονιά. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι το Αγρίνιο κατά την περίοδο του Πάσχα υπάρχει στον ελληνικό τουριστικό χάρτη, ακόμα όμως ασυντόνιστα και χωρίς ευρύτερο σχεδιασμό.

Ποιες είναι οι κύριες προκλήσεις και τα εμπόδια στην υλοποίηση της ιδέας;
Το προτεινόμενο "πασχαλινό χωριό" χρειάζεται καλή συνεργασία μεταξύ φορέων, συλλόγων και ιιδιωτών γεγονός που απαιτεί υψηλό βαθμό συνέπειας, δημοκρατικότητας και αλληλεγγύης. Ο καπνικός σταθμός είναι ένα εξαιρετικό σημείο για τη συγκεκριμένη δράση ωστόσο θα χρειαστεί να παρθούν αποφάσεις για βελτίωση των εγκαταστάσων και των γύρω σημείων.

Έχετε ήδη προβεί σε ενέργειες για την υλοποίηση (συμπεριλαμβανομένων διακρίσεων/βραβείων ή χρηματοδότησης);
Έχει γίνει αρχική επικοινωνία με αρμόδιους φορείς και το κλίμα για μια τέτοια δραστηριότητα είναι θετικό κκαι πρόσφορο. Αναφορικά με χρηματοδότηση, βρισκόμαστε σε διαδικασίες αναζήτησης.

Ποιος θα είναι ο αντίκτυπος της ιδέας σας για την τοπική/περιφερειακή κοινωνία;
Συνέργεια, συνεργασία και συμμετοχή των φορέων και επαγγελματιων ιδιωτών μαζί με τους πολίτες με απώτερο στόχο την ανάδειξη του τόπου ως πόλος έλξης την περίοδο του Πάσχα και όχι μόνο. Επιθυμούμε το φεστιβάλ αυυτό να αποτελεί μια ολοστική εμπειρία για όλους και να αποτελέσει σημείο αναφοράς ως μια όμορφη εμπειρία με πολλαπλά οφέλη


Hub Reference
Agrinio

Έγγραφο επαλήθευσης (τόπος αναφοράς ή δραστηριότητα)

Olive Oil Cycle of Emotions: l'oro verde attraverso la comunicazione.

Δημιουργήθηκε Κυρ, 12/11/2022 - 19:12 από Natalie la Torre
Aκολουθείται από 0 μέλη
L'obiettivo primario del progetto è di analizzare la capacità di influenzare positivamente il comportamento di acquisto dei consumatori, sviluppare una strategia di marketing e comunicazione multisensoriale col fine ultimo di valorizzare gli effetti benefici dell’olio di oliva sulla salute e favorire l’espansione del mercato.

Ποια είναι η κύρια καινοτομία της ιδέας σας;
La regione Puglia ha un forte potenziale per generare un sistema di innovazione creativo e innovativo che sviluppi adeguate strategie di comunicazione, ponendo come fine primario quello di aumentare la consapevolezza nei consumatori sulle caratteristiche sensoriali e salutistiche dell’olio. L’olio non è più un semplice prodotto alimentare da poter acquistare direttamente dagli scaffali del supermercato, bensì un’esperienza da vivere e come tale richiede tempo, amore e passione. Da qui, subentra la riflessione incentrata sul processo denominato come "Ciclo dell'emozione", un percorso costituito di tre fasi che vedono protagonisti i tre canali sensoriali della vista, dell’olfatto e del gusto. Il primo dettaglio in evidenza è il colore, a seguire l’odore e successivamente l’oro verde incontrerà le papille gustative del cliente. La buona riuscita del processo emotivo porterà lo stesso cliente ad instaurare une connessione intima e privata col prodotto stesso. Altro aspetto innovativo del progetto è la sponsorizzazione dello stesso: nonostante l’arrogante presenza della tecnologia nelle nostre vite, la pubblicità mediata attraverso i social network non rientra tra i mezzi di comunicazione più efficaci perché considerata persuasiva, non veritiera e può trarre il cliente in inganno. Semplicemente, il passa parola che, per quanto possa sembrare scontato, è la sponsorizzazione più vera, gratuita e genuina. Bisogna muoversi sul filone del “Ció che è semplice, piace”.

Ποιες είναι οι κύριες προκλήσεις και τα εμπόδια στην υλοποίηση της ιδέας;
La vera sfida sta nello slegarsi dalla convinzione che, con l’utilizzo dei tradizionali metodi per la raccolta, il prodotto finale mantenga a pieno le sue peculiarità. La vera sfida sta nell'inserire nel vocabolario corrente la parola d'ordine di "qualità" , nonché uno degli indici che maggiormente altera il livello di competitività del prodotto sul mercato. Il primo cliente soddisfatto deve essere il produttore stesso: la sua felicità condiziona non solo l’andamento del suo business ma anche e soprattutto l’esperienza multisensoriale ed emotiva vissuta dal cliente durante la prova di assaggio del prodotto. In questo caso, il produttore recita la parte di un Cicerone della cantina dell'olio e deve essere abile nel far vivere al cliente un'esperienza culinaria unica e irrepetibile, mantenendo elevati gli standard di trasparenza e professionalità. Altro indice di qualità , e forse di timore per gli spietati competitors nel settore agroalimentare, è l’analisi in laboratorio del proprio olio: una scheda tecnica per far comprendere le caratteristiche e proprietà organolettiche, per competere di gran lunga sui prodotti a basso costo e/o contraffatti che si trovano all’interno dei supermercati e, soprattutto, per studiare le condizioni di produzione e conservazione dello stesso.

Έχετε ήδη προβεί σε ενέργειες για την υλοποίηση (συμπεριλαμβανομένων διακρίσεων/βραβείων ή χρηματοδότησης);
Non ancora ma ci saranno. L'idea è vergine e necessita di indagini più mirate e dettagliate per comprenderne l'ampiezza di espansione.

Ποιος θα είναι ο αντίκτυπος της ιδέας σας για την τοπική/περιφερειακή κοινωνία;
Sicuramente, si svilupperanno le basi per un'economia dinamica ed empatica. Risulta ad oggi fondamentale far prendere consapevolezza delle risorse che si hanno e di come debbano essere utilizzate per poter rispondere ai repentini cambi di esigenze e bisogni, per mettere in prima linea la propria cultura, per accrescere i valori e i legami intimi con la propria terra.

CV
CV


Hub Reference
Foggia

Έγγραφο επαλήθευσης (τόπος αναφοράς ή δραστηριότητα)

Σχόλια

Natalie la Torre

La semplicità è la chiave del successo. Non a caso lo slogan del progetto è “Ció che è semplice, piace”. Il progetto vuole migliorare l'attrattività della regione Puglia, aiutare gli imprenditori locali e non solo e vuole migliorare la cooperazione in aree selezionate al fine di promuovere l'innovazione attraverso i sistemi locali esistenti.
Κυρ, 12/11/2022 - 19:23 Μόνιμος σύνδεσμος

Το Διακρατικό Έργο Creative@Hubs Interreg V-A Ελλάδα-Ιταλία 2014-2020 διενεργεί διασυνοριακό διαγωνισμό ανοικτής καινοτομίας για δημιουργούς, καλλιτέχνες, οργανισμούς και εταιρείες του χώρου της δημιουργικής βιομηχανίας

Δημοσιεύτηκε: Τρί, 11/22/2022 - 12:32

Στο πλαίσιο του έργου Creative@Hubs του Προγράμματος Ευρωπαϊκής Εδαφικής Συνεργασίας «Interreg Ελλάδα-Ιταλία 2014-2020» διενεργείται διασυνοριακός διαγωνισμός ανοικτής καινοτομίας στις εξής θεματικές ενότητες:

  1. Αγροδιατροφικός τομέας
  2. Χειροτεχνία / Εικαστικές - καλλιτεχνικές δημιουργίες / Παραστατικές τέχνες (θέατρο, χορός, μουσική κ.λπ.)
  3. Πολιτιστικός τουρισμός / πολιτιστική κληρονομιά

Προτάσεις μπορούν να υποβληθούν από:

  • Άτομα ή ομάδες που σκοπεύουν να ξεκινήσουν μια νέα επιχειρηματική δραστηριότητα
  • Υφιστάμενες επιχειρήσεις ή φορείς που σκοπεύουν να αναπτύξουν νέα προϊόντα ή υπηρεσίες

Οι υποψήφιοι θα πρέπει να πληρούν το σύνολο των ακόλουθων κριτηρίων:

  • Να είναι κάτοικοι ή να δραστηριοποιούνται επιχειρηματικά στις Περιφέρειες που καλύπτει το πρόγραμμα Interreg Ελλάδας – Ιταλίας, δηλ. των Περιφερειών: Δυτικής Ελλάδος, Ηπείρου, Ιονίων Νήσων και Απουλίας.
  • Να διαθέτουν επαγγελματική / ερασιτεχνική ενασχόληση ή ακαδημαϊκό υπόβαθρο στον κλάδο της Πολιτιστικής και Δημιουργικής Βιομηχανίας με έμφαση στους τομείς ενδιαφέροντος της συγκεκριμένης πρόσκλησης.
  • Να έχουν αποδεδειγμένη συμμετοχή σε τουλάχιστον μία από τις εκδηλώσεις του έργου Creative@Hubs (σεμινάρια, εργαστήρια, infodays κ.τ.λ.) ή να έχουν εγγραφεί στο πόρταλ επιχειρήσεων του έργου: https://creativehubs-portal.cti.gr.

Οι συμμετοχές, λόγω της διασυνοριακότητας, θα υποβληθούν στην αγγλική γλώσσα.

Οι προτάσεις θα υποβληθούν ηλεκτρονικά στην πλατφόρμα Ανοικτής Καινοτομίας του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας (www.pde-oip.gr/en) μέχρι και την Κυριακή 11/12/2022, ώρα 23:59.

Για κάθε θεματική ενότητα, θα βραβευτούν οι 3 καλύτερες ιδέες με βάση τη βαθμολογία που θα συγκεντρώσουν, εφόσον συγκεντρώνουν τα ελάχιστα ποιοτικά κριτήρια (ελάχιστη βαθμολογία). Συνολικά, θα βραβευτούν 9 επιχειρηματικές προτάσεις.

Τα βραβεία θα περιλαμβάνουν τις ακόλουθες υπηρεσίες:

  1. Την οργάνωση και υλοποίηση ενός προγράμματος καθοδήγησης (mentoring Programme) τουλάχιστον 20 ωρών με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη των προτάσεων σε επιχειρηματικό σχέδιο που θα οδηγήσει σε τελικό προϊόν
  2. Τη συμμετοχή σε μία έκθεση ή άλλο event του δημιουργικού τομέα στην περιοχή παρέμβασης του προγράμματος ή την δικτύωση της βραβευθείσας ομάδας με άλλο δημιουργικό κόμβο (hub) στο πλαίσιο του έργου.
  3. Την ανάπτυξη υλικού δημοσιότητας για κάθε μία επιχείρηση που περιλαμβάνει τη δημιουργία εταιρικής ταυτότητας (logo κ.λπ.) και την ανάπτυξη ενός σύντομου video (περίπου 2’) για την παρουσίαση της ιδέας σε ένα pitching/networking event.

Ειδικότερα, το πρώτο βραβείο σε κάθε θεματική ενότητα θα λάβει το σύνολο των ανωτέρω υπηρεσιών (1, 2 και 3), το δεύτερο και το τρίτο βραβείο τις υπηρεσίες 1 και 2.

Επιπλέον, το ΠΤΑ/ΠΔΕ θα αναλάβει τη συμμετοχή (δαπάνες μετακίνησης) της βραβευθείσας ομάδας με την μεγαλύτερη απόλυτη βαθμολογία, σε έκθεση του δημιουργικού τομέα σε περιοχή εκτός της περιοχής παρέμβασης του προγράμματος, υπό την αίρεση έγκρισης της Διαχειριστικής Αρχής του Προγράμματος (σε περίπτωση ισοβαθμίας προτάσεων από διαφορετικές θεματικές ενότητες θα διεξαχθεί δημόσια κλήρωση).

Αναλυτικές πληροφορίες και τους όρους του διαγωνισμού θα βρείτε στον σύνδεσμο: https://www.pde-oip.gr/en.

Την Πέμπτη 24/11/2022, στις 5.00 μ.μ. θα διοργανωθεί διαδικτυακή εκδήλωση για την αναλυτική ενημέρωση των ενδιαφερόμενων σχετικά με τον διαγωνισμό. Συμμετοχή στην εκδήλωση, κατόπιν εγγραφής, στον σύνδεσμο: bit.ly/CreativeHubs_Contest.

Στο έργο Creative@Hubs – Interreg V-A Greece-Italy συμμετέχουν τέσσερις εταίροι: Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας – Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης (επικεφαλής), Περιφέρεια Ηπείρου, Περιφέρεια Ιονίων Νήσων και Περιφέρεια Απουλίας.

Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφτείτε την πλατφόρμα του έργου: https://creativehubs.cti.gr.

 

Εδώ θα βρείτε το διαγωνισμό στα Ελληνικά

Εδώ θα βρείτε το διαγωνισμό στα Αγγλικά

Εδώ θα βρείτε τις οδηγίες χρήσης της πλατφόρμας

 

Ανακοινώνουμε την παράταση προθεσμίας λήξης του Διασυνοριακού Διαγωνισμού Ανοικτής Καινοτομίας!

Νέα ημερομηνία: 18 Δεκεμβρίου 2022 και ώρα 23:59 μ.μ.

Μη χάνετε χρόνο!

10 μέρες απομένουν για να πάρετε μέρος στο διαγωνισμό που αφορά σε δημιουργούς, καλλιτέχνες, οργανισμούς και επιχειρήσεις του τομέα της πολιτιστικής και δημιουργικής βιομηχανίας.